Sunday 13 May 2012

Seminar Moving Up di Menara PGRM

Salam semua...hari ini Sis Rose n biz partner telah mengikuti SEMINAR MOVING UP  (Building The Business & Succeeding The Business) di Menara PGRM...sgt seronok dan jika anda hadir anda akan dapat ilmu tentang bisnes MLM yg disalahanggap oleh kebanyakan org ramai...sebenarnya bisnes MLM lah yg paling best sekali berbanding bisnes konvensional...


PERNIAGAAN  MLM
PERNIAGAAAN TRADISI (KONVESIONAL)
Modal yg rendah bagi membeli sedikit barang sebagai stok awal
Modal tinggi bagi membeli barang bagi diletakkan di premis
Risiko yg rendah
Risiko  akibat modal yg banyak & cabaran drp pembeli yg mahu berhutang
Tiada tekanan bagi menjalankan perniagaan krn semuanya bergantung pada usaha sendiri. Sekiranya usaha lebih, akan dpt ganjaran yg lebih
Tekanan yg pelbagai terutama dlm menguruskan stok, premis, pekerja, akaun, pembelian barang, pinjaman dan promosi perniagaan.
Jaminan pendapatan yg meningkat dari semasa ke semasa berdasarkan pangkat dan pencapaian kumpulan. Ganjaran dlm bentuk untung runcit, bonus, tabung pelancongan dan insentif lain.
Pendapatan terhad dan bergantung kpd untung runcit shj
Tanpa sempadan & tidak terhad di sesuatu tempat. Sekiranya syarikat ada cawangan di luar negeri, anda juga dapat meluaskan rangkaian anda di sana.
Setempat. Sekiranya mahu buka cawangan, perlu menyediakkan kos yg sama seperti yg diperuntukkan semasa mula beroperasi dahulu.
Aktiviti dan latihan diadakan melalui perjumpaan yg diatur oleh pihak pengurusan. Biasanya melibatkan kos yg kecil kerana ia sudah dimasukkan ke dalam yuran keahlian semasa mendaftar dahulu.
Tiada latihan yg diberikan. Sekiranya mahu , daftarkan diri dgn agensi kerajaan ataupun ikut latihan bersama syarikat swasta yg biasanya membabitkan yuran yg mahal.
Menggunakan konsep beli, guna dan kongsi di mana anda beli brg bagi kegunaan sendiri ataupun keluarga di samping mendapat bonus.
Perlu menjual kpd pihak ketiga dan menyimpan stok dlm kuantiti yg banyak.
Tidak menyimpan stok yg banyak dan pembelian dilakukan menggunakan pusingan modal
Perlukan stok yg banyak dan dalam kuantiti yg besar supaya dpt untung yg lebih apabila membeli secara pukal.Risiko sekiranya barang itu tidak habis dijual ataupun mudah rosak.
Perlu perhatian sepenuh masa
Kerjasama antara rangkaian
Masa yg FLEKSIBEL
T ERKONGKONG dgn limitasi masa


    
Sis Rose with Mr Winston Wong n Sis Sacha...



So apa tunggu lagi...jom join Sis Rose....

tak payah nak buka2 kedai...just bisnes MLM....enjoy jer...

No comments:

Post a Comment