Saturday 31 March 2012

Tanda-tanda awal penyakit resdung

Hai semua...ari ni sis rose nak cite tentang tanda-tanda awal penyakit resdung...mesti x selesa kan asyik bersin jer...nak makan udang ke ketam ke pun x boleh sbb nanti hidung gatal2....hehehe...ok. Antara tanda awal penyakit resdung atau pun dikenali dgn SINUSITIS ialah

  • HIDUNG BERHINGUS
  • BERBAU BUSUK
  • HIDUNG TERSUMBAT
  • SAKIT KEPALA DI BAHAGIAN DAHI DAN PIPI TERUTAMA SEWAKTU TUNDUK DAN SUJUD.
Hingus yg kuning kehijauan juga boleh terkumpul di bahagian tekak juga menyebabkan tekak sentiasa berkahak dan batuk.



Pengambilan Garam Buluh  sangat elok utk penyakit resdung...ianya boleh hilangkan alahan resdung...






Hai-O Garam Buluh (Bamboo Salt) Premier Cooking Salt Powder & Premier Drink

Hai-O Garam Buluh (Bamboo Salt ) Premier Drink adalah 100% garam buluh organik diformulasi berasaskan remedi tradisional Korea yang diwarisi sejak 1300 tahun dengan sejarah dan penggunaan yang terbukti.Garam laut dimasukkan ke dalam buluh dan ditutupi tanah liat. Kemudian, buluh tersebut dibakar berulangan dalam relau bagas pada suhu 1000 darjah celsius hingga 1500 darjah celsius dengan menggunakan pokok pine. Proses pembakaran berulangan pada suhu tinggi dapat menyingkirkan toksin dan logam berat garam laut. Pada masa yang sama, garam laut menyerap semua elemen mikro daripada buluh, tanah liat dan pokok pine.

Hai-O Garam Buluh (Bamboo Salt) Premier Drink.

1. Tinggi dalam magnesium yang merupakan mineral untuk jantung. Magnesium membantu mengawal penyakit tekanan darah tinggi, membantu penyerapan kalsium, mengekalkan keseimbangan bendalir badan, mengawal pengecutan otot dan menguatkan daya ingatan.

2. Menyeimbangkan pH badan supaya cenderung kepada beralkali lemah (pH darah badan yang sihat adalah antara 7.35 - 7.45). Dengan ini, sistem imunisasi diperkuatkan dan dapat mencegah jangkitan penyakit.

3. Mengandungi kandungan mineral kalium, kalsium, besi, zink dan magnesium yang lebih tinggi daripada garam biasa.
Prof. Dr. Pauling, 2 kali pemenang Anugerah Nobel juga menyatakan bahawa kekurangan bahan mineral adalah penyebab utama pelbagai penyakit zaman moden. Walaupun kandungan mineral yang diperlukan badan adalah rendah, namun, badan manusia hanya boleh memperoleh mineral tersebut daripada diet biasa.

4. Mempunyai kebolehan untuk untuk menyingkir radikal bebas dan membuang toksin badan, lalu memperbaiki tubuh badan yang lemah dan melambatkan proses penuaan.

5. Menyembuhkan sel badan yang rosak dan mencegah pertumbuhan sel-sel yang tidak sihat.

6. Ia adalah 3 kali ganda lebih efektif daripada garam biasa untuk membasmi kuman dan mencegah kerosakan gigi.

Cara penggunaan:
Tuangkan sebungkus Hai-O Garam Buluh (Bamboo Salt) Premier Drink ke dalam gelas (200ml). Tambah dengan air atau jus, kacau dan hidangkan.
 Kpd pesakit resdung

buy now

013-3361043


No comments:

Post a Comment