Friday 5 October 2012

TIDUR NYENYAK JER



INFO SIHAT...

INSOMNIA ia membabitkan beberapa ciri berikut seperti:


* SUKAR UNTUK MULA TIDUR - (dianggap sebagai permulaan insomnia)

* MUDAH TIDUR - kemudian terjaga dan tidak boleh tidur semula (kronik insomnia)

* Mudah tidur, tetapi terjaga setiap satu jam dan tidak boleh tidur (fragmented sleep)

Secara fisiologinya, insomnia tidak dikategorikan sebagai sejenis penyakit. Boleh dikatakan, hampir setiap individu mengalami insomnia sekurang-kurangnya sekali dalam fasa kehidupan mereka.

Tidur yang normal akan melalui beberapa fasa. Fasa ini terbahagi kepada:

* Tidur yang membabitkan pergerakan mata tidak laju (Non Rapid Eye Movement - NREM Sleep)

* Tidur yang membabitkan pergerakan mata laju (Rapid Eye Movement - REM)

Fasa ini berlaku dalam tempoh dua jam pertama selepas tidur. Pada fasa ini individu terbabit akan bermimpi, pergerakan mata menjadi laju, berdengkur lebih kuat dan otot-otot kerongkong menjadi kendur.

Peringkat tidur ini dibahagikan kepada beberapa tahap melalui rakaman gelombang otak (EEG) dengan persetujuan antarabangsa.

Apa yang penting, kunci tidur yang sihat bukan bergantung kepada tempoh masanya, tetapi pola tidur yang tetap. Beliau menegaskan, penggunaan pil tidur seharusnya dielakkan kerana selain menyebabkan ketagihan, ia juga menyukarkan proses mencari punca seseorang sukar tidur.

Selain itu, penggunaan jangka masa panjang atau dos yang berlebihan selama sebulan boleh mengakibatkan kematian. Malah, ada yang menyalahgunakan pil tidur untuk membunuh diri.

Bagi menyelesaikan masalah yang anda hadapi hari ini ada jalan penyelesaiannya dengan BIO VELOCITY (BV)(sleep mate). BV boleh memulihkan keseimbangan & kesihatan anda secara mudah dengan kuasa penyembuhan .BV sleep mate menolong membetulkan frekuensi yang tidak harmoni, meneutralkan gelombang berbahaya sambil menguatkan gelombang positif yang membentuk aura yang sihat dalam organisma. Dengan mempengaruhi pengaliran tenaga, kita boleh menyihatkan badan dengan mencapai tahap kesihatan yang sempurna.

KEISTIMEWAAN2 BIO VELOCITY SLEEP MATE:
1. Meningkatkan metabolisme
2. Mengaktifkan fungsi2 sel
3.Menggalakkan peredaran darah
4.Meningkatkan pertahanan badan & memperbaiki sistem imun
5. Meningkatkan tahap kualiti tidur
6. Menstabilkan emosi, mengurangkan tekanan & desakan
7. Menggalakkan fungsi jantung



Dengan tidur sebenarnya anda boleh cantik, sebab dia aktifkan sel2 yang mati dan kedut2 di wajah akan beransur hilang..AWET MUDA yang penting tu.



DAPATKAN BIO VELOCITY SLEEP MATE 

HOTLINE

013-3361043


No comments:

Post a Comment