Sunday 1 January 2012

KEMPEN TUKAR GARAM...BERTUKARLAH GARAM KIMIA DI RUMAH ANDA KEPADA GARAM BULUH YANG BOLEH MENEUTRALKAN ASID DALAM MAKANAN DAN BADAN ANDA....

"ALLAH S.W.T. TELAH MENURUNKAN EMPAT KEBERKATAN DARI LANGIT KE BUMI : BESI, API, AIR DAN GARAM"
AL-HADITH

Garam adalah sumber penambah perisa makanan yang dianugerahkan oleh Tuhan kepada manusia sebagai penyedap kepada masakan seharian. Dan juga sesetengahnya menjadikan garam sebagai bahan utama dalam pertukaran matawang dan juga pembayaran gaji.

Didalam garam ini elemen-elemen yang didapati adalah dalam bentuk serbuk yang mana ianya senang dan mudah dilarut oleh tubuh manusia dan mudah diproses. Garam kristal suatu ketika dahulu pernah digelar Raja Garam kerana ianya hanya dihidangkan untuk raja sahaja.

Garam Buluh mengandungi elemen yang tertinggi di dunia dengan 84 elemen nutrient yang kita perlukan setiap hari. Ia juga tidak mengandungi pencemaran daripada kesan pencemaran di persekitarannya.

Kalau kita mengasingkan garam dari diet pemakanan harian kita, badan akan menjadi lembab, daya pemikiran juga akan terjejas dan badan juga akan cepat kehilangan kandungn air. Ini diketahui oleh penjajah yang pernah menjajah Negara-negara kecil , mereka selalu mengenakan hukuman penjara yang hanya diberi makan roti dan air. Roti yang diberi untuk makan tidak ditambah dengan garam dan walau dimakan sebanyak manapun badan tetap lemah.

Garam biasa melalui proses yang meluntur bahan mineral yang terkandung dalam garam secara semulajadi. Ini berlaku apabila garam yang diambil dari laut dijadikan garam putih yang kita kenali. Garam laut sebenarnya berwarna kelabu dan diputihkan menggunakan kaedah ‘ bleaching ‘. Bagi memastikan garam biasa sentiasa mempunyai sifat ‘ free flow ‘ dan tidak berketul apabila disimpan , ianya ditambah dengan bahan yang dipanggil “anti-caking agent” . Bahan ini selalunya menggunakan potassium sianida ( potassium cynide ) yang diketahui sebagai bahan beracun.

Garam Buluh mempunyai struktur kristal yang semulajadi dan mempunyai tenaga resonance yang penuh dan ia berbeza dengan garam biasa yang biasanya terlalu banyak diproses dan tidak mempunyai tenaga resonance. Garam Buluh juga bersifat alkali dan sangat baik untuk detoksifikasi badan . Badan kita banyak mengandungi makanan yang diproses menggunakan bahan pengawet menyebabkan badan berasid serta menyebabkan kelembapan berfikir , kurang tidur , tidur tak nyenyak dan badan lemah daya lawan penyakit.

“ Oleh yang demikian apabila kita mengambil Garam Buluh sebagai amalan pemakanan seharian dapat membantu mempertingkatkan kesihatan dan daya  lawan penyakit dalam badan kita. Garam Buluh mengandungi 84 elemen galian yang terpenting ,diantaranya klorida dimana klorida dalam garam yang satu-satunya dapat bertindak membuat asid hidroklorik iaitu bahan penting untuk proses penghadaman....Pilihan di tangan anda untuk memilihnya mulai sekarang...
Dapatkan sekarang BAMBOO SALT PREMIER  COOKING SALT  POWDER
1 KOTAK HANYA RM53.00 SAHAJA...
Hubungi Sis Rose 013-3361043 utk mendapatkannya

No comments:

Post a Comment