Thursday 12 April 2012

PUNCA LELAKI PERUT BUNCIT





Salah satu keluhan yang selalu dialami lelaki selain kegemukan adalah perut yang membuncit. Tidak hanya dialami lelaki gemuk, keluhan ini juga dapat terjadi pada lelaki berpostur kurus, terutama yang memiliki hobi makan yang tidak sihat. Biasanya terjadi saat lelaki memasuki usia berumur dengan beban kerja yang tidak menentu masa.
"Umumnya, perut buncit itu terjadi karena polar permakanan yang tidak teratur. Inilah yang sering dialami oleh lelaki yang hobinya makan, terutama saat stres, namun tidak diimbangi dengan olahraga yang teratur".
Kebiasaan lelaki yang melebihkan karbohidrat, seperti nasi terlalu berlebihan, saat makan merupakan salah satu punca timbulnya perut buncit. "Berpinggan nasi dengan lauk yang sedikit akhirnya akan membuatkan perut buncit karena suapan karbohidrat yang di luar kapasitinya. Nantinya ini akan jadi lemak karbohidrat"
Melebihkan makanan bergoreng juga boleh membuatkan perut buncit. "Pilihlah makanan dipanggang, dibakar dan dikukus, lebih baik daripada makanan yang melalui proses penggorengan. Karena, dalam minyak terkandung banyak lemak yang akan bertompok dalam badan.
Makanan dibakar bagus tetapi jika dikuatiri kanser, sebaiknya sebelum diproses pembakaran, setidaknya daging atau makanan lain direbus terlebih dulu. Bonusnya, daging dibakar akan menjadi lebih cepat masak dan tidak terlalu liat.
Permakanan sihat antara lain adalah cereal atau buah-buahan, serat sangat baik untuk kesihatan.
Dengan tips yang diberikannya, polar permakanan sihat juga harus diimbangkan dengan olahraga yang teratur. Saranan kami pula, agar perut buncit boleh kembali rata pemakaian Bengkung Premium Beautiful sangat berkesan. 5(Lima) minit dijamin perut kembali rata dan Tampak Professional Kembali.



BUY NOW

013-3361043

No comments:

Post a Comment